CREATE ACCOUNT

*

*

*

*

*

*

FORGOT YOUR PASSWORD?

*

Trenažieris vakuumā vai Vakuuma trenažieris problēmzonām

Teksts: Ieva Meļko
Konsultējuši Rīgas Stradiņa Universitātes asociētais profesors un kūrorta rehabilitācijas centra „Jaunķemeri” zinātniskais konsultants Ints Zeidlers un „Oxyclub” solāriju un vakuuma trenažieru studijas administratore Liāna Kanberga

Vakuuma trenažieris izklausās pēc sarežģītas kosmonautu iekārtas, bet būtībā ir standarta skrejceliņš, steperis vai velotrenažieris, kas ievietots vakuuma kapsulā. Pusstundas treniņi vakuuma trenažierī 20 reizes piecās nedēļās sola efektīvus notievēšanas rezultātus.

Vakuuma trenažieris būvēts tā, lai intensīvi iedarbotos uz problēmzonām – vēderu, sāniem un gurniem, kas treniņa laikā atrodas noslēgtā vakuuma kapsulā. Daudzi vakuuma trenažieri aprīkoti arī ar infrasarkano staru tehnoloģiju, kas nodrošina papildus efektivitāti. „Vakuums un infrasarkanie stari ir divi faktori, kas darbojas vienā virzienā. Vakuuma iedarbības laikā paplašinās asinsvadi, kā rezultātā uzlabojas asins apgāde un plūsma, tāpēc ar asinīm āda un citi zemāk esošie audi saņem vairāk skābekli un barības vielas. Līdz ar to arī vielmaiņa kļūst ātrāka. Infrasarkanie stari iedarbojas līdzīgi – reflektori paplašina asinsvadus, un paaugstina audu temperatūru, kas palīdz ātrāk „sadedzināt” tauku šūniņas,” skaidro asociētais profesors Ints Zeidlers. Fiziskas aktivitātes uz trenažiera apvienojumā ar vakuuma un intrasarkano staru iedarbību kļūst par kompleksu notievēšanas metodi, kas sola arī samazināt pirmā un otrā līmeņa celulītu.

Treniņš pusdienu pārtraukumā
Par vienu no lielākajiem vakuuma trenažiera izmantošanas plusiem visi lietotāji min īso treniņa laiku, kas vienā reizē ir 30 minūtes, ieskaitot iesildīšanos un atsildīšanos lēnākā režīmā. „Daudzi klienti nāk uz treniņu no rīta vai pusdienu pārtraukuma laikā. Lai gan sanāk pamatīgi pasvīst, daudzi klienti apgalvo, ka pēc tam ir jūtams tonuss un vairāk enerģijas darba dienai,” stāsta „Oxyclub” administratore Liāna Kanberga. Gaumes jautājums esot arī trenažiera veids, jo vieni priekšroku dod velotrenažieriem, citi izvēlas skrejceliņu, uz kura gan skriet ir ļoti grūti, tāpēc visbiežāk notiek ātra soļošana. Treniņa laikā var regulēt gan trenažiera ātrumu, gan vakuuma stiprumu un infrasarkano staru iedarbību atbilstoši katra spējām un izturības līmenim. Iesācējiem un cilvēkiem ar muguras problēmām parasti tiek ieteikts guļošais velotrenažieris, bet visintensīvākajai slodzei – steperis. Ja ir kādas kontrindikācijas vai šaubas par cilvēka veselības stāvokļa atbilstību vakuuma trenažiera izmantošanai, tad vajadzīgs ārsta saskaņojums.

Visvairāk zūd apjoms
Vakuuma trenažieri visbiežāk izmanto sievietes, kuras vēlas notievēt īsā laika posmā vai uzlabot figūru un ādas stāvokli pēc dzemdībām. Un vairākumā gadījumu arī novērojami labi rezultāti – zaudēti liekie kilogrami un apjoms, kā arī āda problēmzonās kļuvusi gludāka. „Lai sasniegtu vēlamos notievēšanas rezultātus, ieteicams iziet vienu kursu – 20 treniņi piecu nedēļu laikā. Ļoti svarīga ir treniņu regularitāte. Ja tādas nebūs, tad arī visdrīzāk neizdosies notievēt, jo treniņi palīdzēs uzlabot tikai ādas stāvokli,” skaidro Liāna. Ražotāji sola, ka pēc 20 treniņiem var zaudēt līdz pat 10kg svara, 30cm apjoma un 77% celulīta (pirmā un otrā līmeņa). „Visvairāk parasti zūd apjoms. Mūsu studijā rekords līdz šim ir 15cm! Taču ir arī gadījumi, kad tūlītēju rezultātu svara un apjoma zudumam nav, bet svars sāk samazināties pēc mēneša. Treniņu kursa laikā aicinām arī pievērst uzmanību veselīgam dzīvesveidam un uzturam,” stāsta Liāna. Lai uzturētu iegūtos rezultātus, svarīgi turpināt aktīvu un veselīgu dzīvesveidu, jo vakuuma trenažieris nav brīnumlīdzeklis, kas palīdzēs saglabāt nemainīgu svaru un novērsīs turpmāku celulīta veidošanos, bet ir viens no veidiem, kā uzsākt intensīvu cīņu ar liekajiem kilogramiem.

RĀMĪ
Vakuuma trenažiera plusi un mīnusi
+ īsa, bet efektīva nodarbība
+ palīdz gan notievēt, gan uzlabot ādas stāvokli problēmzonās
+ uz nodarbību droši var ierasties visīsākajos šortiņos, jo ķermeņa lejasdaļa paslēpta no citiem apmeklētājiem lielā kapsulā

- neaizvietos sporta nodarbības, ja mērķis ir trenēt un attīstīt fizisko formu
- domāts figūras korekcijai un notievēšanai īsā laika posmā intensīvu treniņu rezultātā, bet nav uzskatāms par regulāru treniņu metodi
- vairākas kontrindikācijas, kad trenažieri izmantot nedrīkst – ļaundabīgu audzēju gadījumā, ja ir sirds mazspēja 2. un 3.stadijā, elektrokardiostimulators, ļoti augsts vai zems asinsspiediens, varikozas vēnas, grūtniecība u.c.

RĀMĪ
Vērtē fitnesa eksperts Ralfs Upmanis:
"Treniņi vakuuma trenažierī ir viena no metodēm, kurā bez īpašām pūlēm cilvēki cer iegūt labus rezultātus, bet efekts būs visdrīzāk tikai kosmetoloģisks. Lai uzturētu un attīstītu fizisko formu efektīvākas būs tradicionālās metodes - vingrošana, riteņbraukšana un skriešana. Jāņem vērā, ka vakuuma trenažieri var izmantot cilvēki ar labu veselības stāvokli, jo ir vairākas kontrindikācijas, tāpēc rodas jautājums vai vakuuma trenažieris vispār ir piemērots treniņu veids, kā sasniegt vēlamos rezultātus."

RĀMĪ – trīs sievietes, trīs viedokļi par vakuuma trenažieri
Iespaids pēc pirmās nodarbības – intensīvi!
Laura Puļķe, aktīva dzīvesveida piekritēja: „Sportoju regulāri, šogad pirmoreiz piedalījos Sieviešu skrējienā, noskrienot 7km, un Nordea maratonā - 10km. Bet vēlējos ādu padarīt tvirtāku, tāpēc nolēmu pamēģināt vakuuma trenažieri. Pēc pirmās nodarbības ir patīkams nogurums, jo treniņš bija intensīvs! Pasvīst sanāca pietiekami! Izkāpjot no vakuuma trenažiera ir patīkama viegluma sajūta, jo vairs nejūt spiedienu”.

Eksperiments bez redzamiem rezultātiem
Kristīna Kaņepe, „Vanilla Travel” Korporatīvo klientu projektu vadītāja: „Kad uzzināju par vakuumtrenažieri, nolēmu to izmēģināt. Vakuuma trenažieris likās man piemērota nodarbība, jo uz to varēju paspēt pat pusdienas pārtraukumā darba dienā. Pēc darba man ir svarīgi būt mājās kopā ar ģimeni, nevis vēl vairākas stundas pavadīt sporta klubā. Vakuuma trenažiera lietošana bija vienkārša, ērta un ātra. Pēc nodarbībām jutos mundra un enerģijas pilna devos darba gaitās. Tomēr pēc 10 nodarbību kursa solīto redzamo rezultātu nebija”.

Zaudēti 4,5kg
Dace Karole, interjeriste: „Daudziem šķiet, ka vakuuma trenažieris visu izdarīs tavā vietā kā ietīšanās procedūrās un masāžās. Patiesībā pašam ir cītīgi jāstrādā, kas palīdz uzlabot fizisko formu. Pirmo efektu redzēju jau pēc četrām nodarbībām, kad āda ķermeņa lejasdaļā bija kļuvusi gludāka. Vēlāk jutu, ka paliek vieglāk kāpt augšā pa trepēm, un pēc 17 nodarbībām zaudēti 4,5kg. Diētu neesmu mainījusi, bet mēģinu izvairīties no kūciņām ikdienā un pārēšanās”.

RĀMĪ
Kur izmēģināt vakuuma trenažieri?
*„Oxyclub” solāriju un vakuuma trenažieru studija Hospitāļu ielā 23, Rīgā, tālrunis 27755050. Vienreizējs apmeklējums – 15 euro.
*„Lady fitness” centrs Stirnu ielā 31, Rīgā, tālrunis 22072853. Vienreizējs apmeklējums –9,50 euro.
* „Figūra Fit” fitnesa un svara korekcijas studija Lāčplēša ielā 41, 2.korp., tālrunis 67289899. Vienreizējs apmeklējums – 14 euro.

TOP